زن

 Jokeiran
صفحه اصلى

    

زن از دیدگاه علم شیمی

این عنصر  کمتر در طبیعت به صورت آزاد یافت می‌شود و بیشتر به صورت یک ترکیب با ماده‌ای چون انیدرید تبلور  و سولفات خودبینی در منازل یافت می‌گردد.

طرز تهیه:

برای تهیه این عنصر باید مقدار کافی اکسید اسکناس و نیترات کادیلاک هشت ظرفیتی را در یک ویلا مخلوط کرده و پس از مدتی گاز نازوسولفور عشوه متساعد میشود و در نتیجه به صورت رسوب در ته ویلا باقی میماند. البته از زبان چرب و نرم هم میتوان به صورت کاتالیزور استفاده کرد.

خواص شیمیایی:

بعضی از انواع این عنصر بسیار زشت و بدقیافه بوده و میل شدیدی برای ترکیب شدن با نیترات پودر و سولفات روژ و اکسید سرمه دارند که پس از ترکیب شدن با این مواد نسبتا قابل تحمل میشوند.

بعضی از انواع این عنصر نیز با خورده شیشه همراه است و خاصیت شوهرآزاری شدیدی دارند. برای خالص کردن این عنصر کافیست که آن را در یک سیستم سربسته مثل اتاق قرار داد و با کربنات کتک و استات فحش مخلوط نمود.

خواص فیزیکی:

از نظر جنس، بسیار نرم و حساس می‌باشد و به سرعت تحت تاثیر محیط و احساسات قرار میگیرد. اگر مقداری اسید خشونت و کربنات سوزآور دیگری به نام آیوپاک (هوو) به آن اضافه کنیم فورا ذوب شده و به صورت اشک روان میگردد و اصلا میل ترکیب شدن با عنصر مرد را ندارد اما به محض استفاده از کاتالیزور لبخند آنچنان با این عنصر ترکیب میشود که جداشدنی نیست.

تذکر: نوع سخت این عنصر را با حرارت یک پالتو پوست میتوان نرم کرد.

انجمن شیمیدانهای رنج کشیده

 

صفحه اصلى
نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 10:41 ق.ظ http://planner.blogsky.com

به خونه نو ساز منم سر بزنید خوشحال می شم
٬ دلتون شاد و لبتون خندون

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 03:34 ب.ظ

ای ول دستت درد نکنه بازم از اینا بزار ..موفق.... بای بای

ظاهر سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 11:42 ق.ظ

دستت درد نکنه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد